• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160578
+
-

کوتاه از حادثه/شهادت مأمور پلیس توسط قاچاقچی کالا

کوتاه از حادثه/شهادت مأمور پلیس توسط قاچاقچی کالا

راننده خودروی حامل کالاهای قاچاق وقتی مأموران پلیس را سد راهش دید خودرواش را با سرعت به یکی از آنها کوبید و موجب شهادت یکی از مأموران پلیس شد. به گزارش همشهری، این حادثه روز پنجشنبه در شهرستان امیدیه واقع در استان خوزستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مأموران پاسگاه آسیاب امیدیه در راستای مبازره با قاچاق کالا در حال کنترل خودروهای عبوری بودند که به یک خودروی سواری مشکوک شدند. مأموران به راننده این خودرو دستور ایست دادند اما راننده که قصد توقف نداشت با دیدن مأموران پایش را روی پدال گاز گذاشت و با سرعت خودرو را به یکی از مأموران کوبید و تلاش کرد فرار کند. با وجود این چند دقیقه بعد مأموران توانستند این راننده متخلف را که خودرواش حامل کالاهای قاچاق بود دستگیر کنند.
در جریان این حادثه سروان مسلم تقی‌زاده که به‌شدت مجروح شده بود به مرکز درمانی منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. سرهنگ علیرضا میررضایی، فرمانده انتظامی امیدیه در این‌باره گفت: راننده خودروی شوتی حامل کالای قاچاق دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده است. وی ادامه داد: آیین تشییع پیکر شهید تقی‌زاده صبح شنبه (امروز) با حضور اقشار مختلف مردم در امیدیه برگزار  و در ادامه پیکر شهید به شهرستان آغاجاری منتقل می‌شود و در کنار دیگر شهیدان در گلزار شهدای این شهر آرام می‌گیرد.

مرگ مرموز جوان ایرانی در چین 
جوان ایرانی که برای کار و تجارت به چین سفر کرده بود، در جریان یک قرار کاری به طرز مشکوکی جان باخت و با شکایت خانواده وی، تحقیقات برای کشف اسرار مرگ او آغاز شده است. 
به گزارش همشهری، چند روز قبل خانواده یک جوان ایرانی به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران رفتند و گفتند که پسرشان در شهر ایووی چین به قتل رسیده است. آنها می‌گفتند که قاتلان، ایرانی هستند و با شکایت از آنها خواستار رسیدگی به این پرونده شدند. در این میان یکی از اعضای خانواده پسر جوان به قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران گفت: مهدی (مقتول) صاحب یک شرکت بود و مدتی قبل به همراه همسرش برای کارهای تجاری به چین سفر کرد و مدتی در آنجا ساکن شدند تا کارهایشان را انجام دهند. آنها در شهر ایوو ساکن بودند و من نیز برای دیدن آنها به چین سفر کردم. 
وی ادامه داد: شب حادثه در خانه آنها بودم که یکی از دوستان مهدی که ایرانی بود به او زنگ زد و با او قرار کاری گذاشت. آنطور که من متوجه شدم به‌جز دوست ایرانی مهدی، پسر دیگری هم قرار بود به سر قرار برود و ظاهرا مهدی با او اختلافاتی داشت. به همین دلیل وقتی نام آن شخص را شنید مخالفت و قرار را کنسل کرد. اما دوستش دوباره به او زنگ زد و اصرار داشت که باید وی را ببیند. به پیشنهاد برادرم محل قرار تغییر کرد و قرار شد آنها به دفتر کار مهدی بروند. 
برادر متوفی گفت: مهدی برای دیدن آن دو نفر از خانه خارج شد تا به دفتر کارش برود اما گمان نمی‌کردیم این آخرین باری باشد که او را زنده می‌بینیم. قرار بود برای شام برگردد اما خبری از او نشد. همسرش که به‌شدت نگران شده بود، با موبایلش تماس گرفت و او جواب داد و گفت تا ساعتی دیگر برمی‌گردد. اما دو سه‌ساعتی گذشت و خبری از بازگشت او نشد تا اینکه دوستش، یعنی همان فردی که به مهدی زنگ زده بود با موبایل همسر برادرم تماس گرفت و گفت حال مهدی بد شده و خواست هرچه سریع‌تر خودمان را به دفتر کارش برسانیم و او را به بیمارستان منتقل کنیم. وقتی به آنجا رفتیم متوجه شدیم برادرم را به بیمارستان رسانده‌اند و او تحت درمان قرار گرفته است، اما ساعاتی بعد به طرز باورنکردنی فوت شد. پزشکی‌قانونی چین نیز اعلام کرد که ضربه به سر و در پی آن ضربه مغزی علت فوت مهدی بوده است. پس از آن جسد را به ایران منتقل کردیم و مراسم خاکسپاری انجام شد. به دنبال مرگ برادرم، ما از دوستش شکایت کردیم و در چین هم پیگیر پرونده هستیم و حتی تصاویر دوربین‌های مداربسته شرکت مورد بازبینی قرار گرفت که مشخص شد ابتدا نفر اول یعنی همان دوست ایرانی وی به شرکت رفته و بعد نفر دوم. ما از هردوی آنها شکایت داریم و شک نداریم بر سر اختلافاتی که با برادرم داشته‌اند او را به قتل رسانده‌اند. بر اساس این گزارش، بازپرس جنایی تهران دستور مکاتبه با پلیس چین و ارسال پرونده را از طریق اینترپل صادر کرده تا اسرار مرگ جوان ایرانی رازگشایی شود.

جزئیات غرق شدن 3کودک در اسکله سیراف
2روز پس از حادثه هولناک در اسکله بندر سیراف که در جریان آن 3پسربچه در دریا غرق شده بودند، جسد سومین قربانی نیز کشف شد. به گزارش همشهری، این 3کودک که2نفر از آنها 9ساله بودند و سومی  7سال داشت، سه‌شنبه۲۰ اردیبهشت  در خروجی اسکله بندر سیراف در حال شنا و بازی بودند که به‌دلیل شرایط بد جوی غرق شدند. از همان موقع تلاش‌ها برای پیدا کردن پیکرهای جانباختگان آغاز شد و تیم‌های جست‌وجو موفق شدند پیکر 2نفر از آنها را از آب بگیرند اما نشانی از پیکر سومین کودک وجود نداشت. با این حال جست‌وجوها ادامه یافت تا اینکه عصر روز چهارشنبه سرانجام جسد سومین قربانی نیز کشف شد. عبدالحسین طاهری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کنگان در این‌باره گفت: جسد سومین کودک مفقود شده، پشت موج شکن اسکله این بندر پیدا شد. او ادامه داد: ۲ نفر از کودکان که از سوی افراد بومی با حال وخیم پیدا شده بودند به درمانگاه شهر سیراف منتقل شده بودند که عملیات احیا مؤثر واقع نشده و جان خود را از دست دادند. او ادامه داد: به‌دلیل شرایط نامساعد جوی تلاش و جست‌وجوی قایق‌های صیادی و نیرو‌های امدادی برای یافتن کودک ۷ ساله ناکام ماند تا اینکه عصر چهارشنبه جسد این کودک در خروجی اسکله بندر سیراف کشف و به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان منتقل شد، تا خانواده داغدار وی از بلاتکلیفی خارج شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید